، تا این لحظه: 50 سال و 11 ماه و 6 روز سن داره

ماجون

کیک کدو حلوایی

1393/9/18 13:10
نویسنده : فهیمه
1,581 بازدید
اشتراک گذاری

 

یکی از خوردنی های شب یلدا یحتمل کیک هست دیگه...پس چه بهتر کیک میوه فصل رو درست کنیم...البت بنده این کیک رو 1 ماه پیش درست کردم اونم نصفه شب!! ولی دیدم بی مناسبت نیست الان بذارمش اینجا...بسیار کیک خوشرنگ و خوشمزه ایه و اینو حتی اگه کدوحلوایی دوست نداشته باشین هم قطعا دوست خواهید داشت .. چه ادیبانه شد!! مگه اینکه خیلی بی سلیقه باشن روم به دیوار :)))))))))

 

این کیک رو با دستور خوب خانم قاجار درست کردم...قبلا هم یه کیک کدو حلوایی بی نهایت خوشمزه براتون اینجا گذاشته بودم: کیک کدو حلوایی مغز دار ..... یادتونه که ایشالا؟! این کیک ساده تره درست کردنش

مواد لازم:

آرد: 2 پیمانه

پودر دارچین: 2 ق چایخوری

بیکینگ پودر: 3 ق چایخوری

تخم مرغ: 3 تا

پوره کدو حلوایی : 1 پیمانه

گردوی خرد شده: 50 گرم

شکر: 200 گرم

ماست: 3 ق سوپخوری

روغن مایع: 1 پیمانه

نمک: یک هشتم ق چایخوری

طرز پخت:

خب مواد رو بیرون یخچال گذاشتم...فر رو روی 180 روشن می کنیم..قالب رو چرب و آرد پاشی می کنیم یا از روغن جدا کننده استفاده می کنیم..آرد و بیکینگ پودر و نمک رو با هم مخلوط و 3 بار الک می کنیم..من یکم جوز هندی هم توش رنده کردم

تخم مرغها و شکر و دارچین رو با همزن زدم

حالا ماست و روغن مایع رو اضافه می کنیم

پوره کدو حلوایی رو هم مخلوط می کنیم با مواد (200 گرم کدوی خام رو اگه اینجوری بپزین 1 پیمانه پوره کدو بهتون میده)

 آرد رو کم کم روی مواد الک می کنیم و هم می زنیم با لیسک..

در انتها گردوی خرد شده رو اضافه می کنیم

من خودم گردو توی کیک دوست ندارم ولی همسری و هستی خیلی دوست دارن...مایه کیک رو توی قالب می ریزیم و به مدت 40 دقیقه یا تا زمانی که تستر تمیز از داخل کیک بیرون بیاد توی فر می ذاریم

بعد از اینکه کیک خنک شد از قالب خارج کنین..من 12 و نیم شب شروع کرده بودم به درست کردن این کیک و دیگه از این مرحله ش عکس ندارم...

خوش عطر و خوشرنگ

اینم از بافتش

خلاصه که کیک خوشمزه ایه که هم میشه ساده و با پودر قندی که روش الک کنین سرو بشه...هم با خامه

شاد باشین و از کنار هم بودن هاتون لذت ببرین

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ماجون می باشد