، تا این لحظه: 50 سال و 10 ماه و 28 روز سن داره

ماجون

پلیور زیب دار پسرانه

1393/9/25 1:54
نویسنده : فهیمه
1,450 بازدید
اشتراک گذاری

آموزش بافت پلیور پسرانه زیپ دار

آموزش بافت پلیور پسرانه زیپ دار

با سلام دوباره خدمت هنر دوستان مجله آریا بانو که باز هم همراه ما هستید تا یک آموزش دیگر از سری آموزش های مدل های بافتنی رو در خدمتتون باشیم

در این بافت ما برای سنین بین ۷ تا ۱۰ سال یک پلیور جلوباز می بافیم که برای بافت ما نیاز به ۲ کلاف قهوه ای خاکی ۱ کلاف کرم و ۱ کلاف قهوا ای تیره داریم.در ضمن این کلاف ها باید مناسب میل شماره ۵ باشه.

ما بافت رو از جلو سمت چپ شروع می کنیم و بعد قسمت جلو سمت راست رو می بافیم.و سپس به ترتیب آستین راست و بعد آستین چپ و در انتها پشت لباس رو می بافیم.

خوب بافت رو شروع می کنیم:

آموزش بافت پلیور پسرانه زیپ دار

جلو سمت چپ :

با رنگ قهوه ای تیره ۳۸ دانه سر انداخته و ۳ سانتیمتر ببافید.۲۴ سانتیمتر ساده ببافید و برای حلقه به ترتیب از یکطرف ابتدا ۳ دانه بعد ۲ دانه بعد ۱ دانه کور کنید و قد بافت به ۳۸ سانتیمتر که رسید برای یقه به ترتیب ابتدا ۵ دانه بعد ۳ دانه بعد ۲ دانه و ۲ بار ۱ دانه کور کنید و قد حلقه به ۱۷ سانتیمتر که رسید دانه های روی میل را کور کنید.

جلو سمت راست :

۳۸ دانه با رنگ قهوه ای تیره سر انداخته ۳ سانتیمتر از رو ببافید و بعد رنگ را عوض کرده و با رنگ زمینه یا همون قهوه ای خاکی ساده ببافید. ۱۰ سانتیمتر که بافتید از این به بعد با رنگ کرم و زمینه هر ۳ سانتیمتر به ۳ سانتیمتر رنگ ها رو عوض کنید.یقه بافت مانند سمت چپ است.

آستین راست :

۴۰ دانه سر انداخته و در حین بافت هر ۸ رج به ۸ رج یک دانه به طرفین اضافه کنید تا تعداد دانه ها به ۶۱ دانه برسد. قد بافت به ۳۹ سانتیمتر که رسید از هر دو طرف برای حلقه به ترتیب ۴ بار ۱ دانه کم کنید و سپس دانه های باقی مانده را کور کنید.

آستین سمت چپ :

۴۰ دانه سر انداخته و ۱۰ سانتیمتر که بافتید از این به بعد با رنگ کرم و زمنیه هر ۳ سانتیمتر به ۳ سانتیمتر رنگ ها را عوض کنید و بقیه ی بافت مانند آستین سمت راست است.

پشت لباس :

۷۰ دانه سر انداخته با رنگ قهوه ای تیره ۳ سانتیمتر از رو ببافید و بعد از آن با رنگ زمینه ساده بافی شروع کرده و بعد از ۲۴ سانتیمتر حلقه آستین را ابتدا از دو طرف ۳ دانه بعد ۲ دانه بعد ۱ دانه بعد ۱۷ سانت بافته و یکسره دانه ها را کور کنید.

درزهای سرشانه را بدوزید و  از دور تا دور یقه ۸۲ دانه در آورده روی میل انداخته و با رنگ قهوه ای تیره ۴ سانیتمتر ساده ببافید (راسته ی کار دانه ها را از رو ببافید و پشت کار دانه ها را از زیر ببافید.)

برای سجاف جلو دانه گرفته و ۴ سانتیمتر ساده ببافید.

امیدوارم از این بافت هم لذت برده باشید و برای عزیزانتون ببافید

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ماجون می باشد