، تا این لحظه: 50 سال و 10 ماه و 28 روز سن داره

ماجون

کیک کدو حلوایی

1394/10/21 22:02
نویسنده : فهیمه
1,846 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

به جرات می تونم بگم یکی از خوششششمزه ترین کیک هایی هست که درست کردم ... وااااقعا بی نظیره و صد در صد بهتون پیشنهادش می دم

 

من این دستور عالی رو از شادی عزیزم یاد گرفتم که گویا ترجمه از فرانسه کرده بوده...بهرحال خیلی خیلی ازش ممنونم...لازمه اینو هم بگم که مواد زیر رو من نصف کردم

مواد لازم:

آرد: 150 گرم آرد سفید + 150 گرم آرد ذرت (میشه کلا همه رو آرد سفید ریخت یعنی 300 گرم)

پودر شکر: 400 گرم

پودر دارچین: 1 قاشق سوپخوری

بیکینگ پودر: 2 قاشق مرباخوری

نمک: 1 ق مرباخوری سرخالی

گردوی خرد شده: 100 گرم

کره نرم: 225 گرم

تخم مرغ درشت: 4 تا

پوره کدو حلوایی: 250 گرم

خامه صبحانه: 225 گرم

لیمو ترش: آب یه نصفه

وانیل: نوک قاشق مرباخوری

مواد میانی:

شکر قهوه ای: 100 گرم

پودر دارچین: 1 ق غذاخوری سرخالی

پودر 4 ادویه (که من نداشتم و مخلوط فلفل سیاه و زنجبیل و جوز هندی ریختم) : از هر کدوم نوک قاشق مرباخوری

کره نرم: 2 ق غذاخوری سرخالی

طرز پخت:

اول قالب وسط سوراخدار رو با کره چرب کردم و آرد پاشیدم و خالی کردم. فر رو روی 180 درجه سانتی گراد روشن کردم.. قطعات کدو رو روی توری و روی ظرف آب گذاشتم تا بخارپز بشه..آرد رو سه بار الک کردم و با نمک و بیکینگ پودر و پودر دارچین و گردو مخلوط کردم ... مواد میانی رو هم با نوک انگشت مخلوط کردم تا مثل شن بشه

توی یه ظرف دیگه کره نرم و شکر رو خوب با همزن می زنیم تا کرمی بشه..تخم مرغها رو یکی یکی اضافه می کنیم و بعد از خوووب هم زدن با همزدن بعدی رو می ریزیم

پوره کدوحلوایی، خامه و آب لیمو ترش رو هم اضافه کردم (اگه خامه تون شل نیس قبلش یکم با چنگال بزنین)

با همزن می زنیم تا یکدست بشن...

بعد مخلوط آرد رو کم کم می ریزیم و با لیسک یا قاشق هم می زنیم..همزن خاموش!

حالا نصف این مایه رو توی قالب می ریزیم

از مواد میانی روی مایه کیک می ریزیم جوری که وسطش پر بشه و کناره ها خالی بمونه

حالا بقیه مایه کیک رو روش ریختم..خوبه که دقیقا مواد رو نصف کرده باشین که اون مغز میانی خوب وسط بیفته

میره توی فر طبقه وسط به مدت 1 ساعت یا تا زمانی که تستر تمیز از داخل کیک در بیاد

یک عطر و بویی توی خونه می پیچه که بیا و ببین...بذارین توی قالب بمونه 20 تا 30 دقیقه و بعد روی توری سیمی برگردونین

روش پودر قند پاشیدم و چون کدو برام نمونده بود دیگه با توت فرنگی تزیینش کردم!!

این کیک بافت نرم و پوکی داره و قسمت بسیور بسیور بسیور خوشمزه ترش می دونین کجاست؟

همون مغز میانیش..یعنیییی بی نظییییره ...مثه باقلوا می مونه طعمش

این کیک به سه مناسبت درست کردم راستش...هم سالگرد عقدمون بود، هم روز مهندس بود، هم یه اتفاق خوب کاری برای من..

خلاصه همه این مناسبتها رو که به فاصله یه هفته بود رو تو شکم هم زدم و این کیک رو به بهانه شون درست کردم

این کیک رو اگه کدو حلوایی دارین از دست ندین که اصصصصلا از دست دادنی نیست

البته شخصا دوست داشتم عطر و طعم کدو توش بیشتر باشه

اما خب ادویه هاش غالبه و عطر دارچین و طعم گردو با اون مواد میانی بی نظیرش کرده...خلاصه که هی ازش عکس تکی گرفتم و قربون صدقه ش رفتم راستش :)))

همسری هم وقتی خورد گفت: هومممممم....بهــــــــترین کیکه که تا حالا پختی و خوردم

منم کلییی کیف!! ارزشش رو داشت که رژیم رو بشکونیم یه بار

پ.ن : واااااااااه نظر گذاشتن چرا این شکلی شده؟؟؟؟!!!!

 

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ماجون می باشد