، تا این لحظه: 50 سال و 10 ماه و 18 روز سن داره

ماجون

بدون عنوان

1392/12/4 11:50
نویسنده : فهیمه
504 بازدید
اشتراک گذاری




خواص درمانی :

قلب را تقویت می کند ، ادرار آور است ، ترشح کبد را زیاد می کند ، مواد سوداوی و سوخته را دفع می کند ، اعتدال دهنده اخلاط است ، از مسمومیت بدن در مقابل خستگی یا سوء تغذیه جلوگیری می کند ، برای سینه و ریه مفید است ، تبهای مزمن و سرد ، درد مفاصل و رماتیسم را درمان می کند.

 مادران باردار هر روز  به جای صبحانه انگور فراوان بخورند شیر را زیاد و مقوی می سازد .

 چهل روز به جای صبحانه انگور سبز فراوان بخورید و تا ظهر هیچ چیز دیگری نخورید . بدن را لاغر می کند . اسید اوریک را کم می کند و سمومات را بر طرف می سازد ، خون را صاف و کم خونی را درمان می کند و فشار خون را پائین می آورد ، استسقاء و بواسیر و تشنجات عصبی و امراض روانی را درمان می کند ، از خونریزی ریه جلوگیری می نماید ، درد معده ، ضعف معده و سوء هاضمه که از اثر پرخوری باشد را بر طرف می نماید ، نفخ شکم و یبوست معده را بر طرف می سازد .

چهل روز هر روز دو کیلو انگور را آب بگیرید و بنوشید و شبیک و نیم کیلو انگور بجای شام بخورید و در طول رژیم شب تا صبح روی تختی که قسمت پائین آن سی و پنج سانتیمتر بالاتر از سر باشد بخوابید و استراحت کنید . فرمانتاسیون روده را کم می کند ، زخم روده اثنی عشر را درمان می کند .
 

 تا می توانید هر روز از خوردن همه چیز پرهیز کنید و به جای خوراک های دیگر تا می توانید ، انگور ریاد یا آب انگور بخورید . چرک سوزاک را از مجرا خارج می نماید و سوزارک را درمان می کند .

کودک را کم کم به خوردن آب انگور عادت دهید و رژیم انگور را در آنها اجرا کنید . از راشیتیسم یا نرمی استخوان بچه ها جلوگیری می نماید .

 هر روز دو لیوان بزرگ آب انگور بنوشید ، یک لیوان بین صبحانه و ناهار ، یک لیوان بین ناهار و شام . ورم و درد شصت پا یا نقرس ، رماتیسم و هموفیلی یا دیر بند آمدن خونریزی را درمان می کند .

 . در حمام خود را بشویید ، بعد مدتی در وان آب گرم بنشینید و یعد از بیرون آمدن از وان تفاله انگور را به بدن بمالید و مدتی صبر کنید بعد آنها را بشویید . درد کمر تا زانو یا سیاتیک یا عرق النساء را درمان می کند .

 دو برابر آب آن را با یک روغن زیتون مخلوط نموده و روی آتش ملایم بجوشانید و دائم به هم بزنید تا به مرور آب تمام شود و روغن بماند و آن را هر روز بر پوست بمالید . درهم رفتگی و چین و چروک پوست را بر طر

 آب آن را در دهان قرقره کنید، این کار باعثدمی شودتا از خوریزی لثه جلوگیری شود.
تذکر مهم :
انگور گذشته از خواص درمانی فراوانی که دارد ، عوارضی نیز دارد ؛ برای گرفتگی کبد و نفخ های کلیه مضر است . آب آن برای معدهای تر و نفخی مضراست . و ایجاد گاز و نفخ معده می کند.

اسراف در خوردن آب انگور به طور مداوم ایجاد سنگ کلیه می کند . لذا مصرف کنندگان فوق را باید مدّنظر قرار دهید .
 
انگور هم لاغر کننده است و هم چاق کننده . بدین گونه که اگر انگور را از صبح تا ظهر ، خالی میل کنید لاغر کننده است و اگر آن را همراه با غذا میل کنید چاق کننده است
[


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ماجون می باشد