، تا این لحظه: 50 سال و 11 ماه و 2 روز سن داره

ماجون

بدون عنوان

1392/12/4 11:48
نویسنده : فهیمه
390 بازدید
اشتراک گذاری

خرمالو
خُرمالو(persimmon) یکی از میوه‌ها است.
خرمالو رسته‌ای است که تقریباً دارای ۵۰۰-۴۵۰ گونه برگ ریز و درختان همیشه سبز می‌باشد. بیشتر این گونه‌ها بومی مناطق گرمسیر هستند و تنها تعداد کمی از آنها در آب و هوای معتدل گسترش دارند. نام خرمالو ترکیبی است از دو واژهٔ خرما و آلو.
•    خرمالوی ژاپنی (Diospyros kaki) گونه‌ای است که در سطح وسیعی و به جهت میوه خوشمزه آن کشت می‌شود. این گونه که بومی چین می‌باشد خوش طعم بوده و برگهایی پهن و سفت دارد. ابتدا به جهت استفاده از میوه آن، در سایر نواحی آسیای شرقی پرورش یافت و بعدها در دهه اول سده نوزدهم به کالیفرنیا و جنوب اروپا معرفی شد.
•    خرمالوی آمریکایی (Diospyros virginiana)بومی مناطق شمال شرقی آمریکا می‌باشد.
•    خرمالوی سیاه (Diospyros digyna) بومی مکزیک است و میوه آن درحالت نرسیده دارای پوستی سبز و گوشتی سفید است که درزمان رسیدن به رنگ سیاه در می‌آید. گونه‌ای به نام مابولو یا سیب مخملی نیز وجود دارد(Diospyros discolor) که بومی فیلیپین می‌باشد. رسیده این گونه به رنگ قرمز روشن است.
•    خرماندو (Diospyros lotus) (بومی جنوب غربی آسیا و جنوب شرقی اروپا) برای یونانیان باستان با عنوان میوه خدا شناخته شده بود یعنی Dios pyros که نام علمی این رده می‌باشد. نام انگلیسی آن(date_plum)احتمالا از ترجمه نام فارسی آن که ترکیبی از خرما وآلوست به زبان انگلیسی راه یافته است.
خرمالو به همراه کیوی و گیاه چای ( کاملیا ) جزو راسته گیاهان خلنگ سان(Ericales) می باشد.
 
http://8pic.ir/images/74663596651125862628.jpgررhttp://8pic.ir/images/74663596651125862628.jpg

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ماجون می باشد