، تا این لحظه: 50 سال و 11 ماه و 8 روز سن داره

ماجون

بدون عنوان

1395/4/10 3:32
نویسنده : فهیمه
352 بازدید
اشتراک گذاری

بالاخره طلسم شکست و فرصت شد دستور این توپکای خیــــــــــــــــــــــلی خوشمزه رو که خیلی از دوستان و آشنایان خواسته بودن با عکس مراحل بذارم و توی وب قرار بدم

طرز تهیشو از وبلاگ دوست کدبانو و هنرمندم الهام جون برداشتم و هربار درست میکنم کلی دعاش میکنممحبت

شدید توصیه میشه درست کنید و حتما بار اول برای خودتون باشه تا قلقش دستتون بیاد

 

توپک دودی پنیری


ادامه مطلب :

مواد لازم:

گوشت چرخ شده 350 گرم
بادمجان کبابی1عددمتوسط
فلفل دلمه کبابی 1 عدد کوچک
برنج کته شده  1استکان(من برنج رو دودی میذارم)
پودر پیاز 1ق چ

پودر سیر یک و نیم ق چ

.جعفری خرد شده کمی

پیاز کوچک رنده شده و آب گرفته شده(حتماااا) یک عدد کوچک

آرد سوخاری به میزانی که مایه سفت بشه(من اینم نوع تندش میذارمخوشمزه)

طرز تهیه:
بادمجون رو روی ذغال یا شعله گاز کبابی کنید و بعد با دستمال تمیز پوستشو جدا کنید

توپک دودی پنیری

همه مواد رو اگر میتونید با هم میکس کنید

 

توپک دودی پنیری

بعد به اندازه یه گردو بردارید و وسطش پودر پنیر پارمزان یا پنیر پیتزا بذارید

 

توپک دودی پنیری

 

گلوله کنید و تو آرد سوخاری بغلطونید.بذارید یه ساعت تو یخچال

 

توپک دودی پنیری

توپکارو سرخ کنید

 

توپک دودی پنیری

بعد یه سس با پیاز و رب و ادویه جات و کمی آب درست کنید(دیگه ادویه جاتش مهمه توی طعمش تاثیر داره.من ادویه فست فود دارم از آبادان گرفتم واقعا طعم غذارو عالی میکنه

 

توپک دودی پنیری

بعد بذارید توی سس تا بپزه

اینکه کوفته ها وا نرن بستگی به میزان ورز دادن و گرفتن آب پیاز و خوب گوله کردنش داره.دقیقا همون شرایط موفته تبریزی رو باید رعایت کنید ولی به وا رفتشم میارزه درست کنیدچشمک

(میتونید بذارید توی فر یا توی ماهیتابه روی شعله گاز)حدود یکساعت شاید کمی از کمتر...

توپک دودی پنیری

میتونید سس نذارید و توپکا رو توی تخم مرغ زده شده و بعد دوباره تو آرد سوخاری بزنید و سرخ کنید و دوست داشتید روش پنیر بریزید و کمی در حد تغییر رنگ پنیر توی فر بذارید
ولی من با سسش رو بیشتر دوست دارم

هر چی از طعمش بگم کم گفتم...به قول الهام بانو طعم سوسیس میدهخوشمزه

توپک دودی پنیری

 

اینم یکی از میزهای مهمونیم همینجوری دوست داشتم بذارمخندونک

 

توپک دودی پنیری

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ماجون می باشد